میلاد اصلانلو
معاون تجاری زیتل
هنگامی که ما از تکنولوژی TD-LTE استفاده میکنیم ممکن است در اثر گذر زمان و تغییرات محیطی تنظیم دستگاه دریافتکننده سیگنال بههم بریزد. هنگامی که این اتفاق میافتد به صورت طبیعی کاربران دچار نوسان سرعت و افت کیفیت میشوند که برای حل این موضوع باید ما مراجعه کنیم و این اتفاق رفع شود.
یکی از مصداقهایی که ادعای مرا تایید میکند Churn Rate (نرخ ریزش مشتری) ما است. Churn Rate ما نسبت به بازار و دیگر شرکتهای اینترنتی بسیار پایین است. ما هیچوقت نرخ ریزش بیشتر از ماهی نیم درصد را تجربه نکردهایم. با توجه به تمام مهاجرتها و تغییر منزل کاربران ممکن است که ما نتوانیم به آن کاربر سرویس دهی کنیم؛ زیرا ممکن است در آن منطقه دکل نداشته باشیم. اما با همه این تفاسیر باز هم هیچوقت نرخ ریزش بیشتر از نیم درصد نداشتهایم و من نمیتوانم این گزاره اخیر را مبنی بر کاهش و افت کیفیت را پس از مدتی استفاده، قبول کنم.
از طرف دیگر ما همیشه در حال گسترش شبکه هستیم و زمانی که سایت جدید به مجموعه سایتهای زیتل اضافه میشود خودمان به سراغ بعضی کاربران قدیمی میرویم و تنظیمات دستگاه دریافت کننده سیگنال را برای آنها تغییر میدهیم. این یکی از کارهای پرهزینه برای ماست اما برای افزایش کیفیت، خودمان حتی قبل از اینکه کاربر نیازی به تغییر احساس کند اینکار را انجام میدهیم. ما هر سایتی را که به شبکه اضافه میکنیم کاربرهای سایتهای جدید را میسنجیدم که آیا با ورود به سایت جدید وضع بهتری پیدا میکنند یا نه. بر اساس لیست بهینهسازی، تیم نصب ما، به کاربران تلفن میکند ومیگویند که ما میخواهیم برای شما تنظیمات جدید انجام دهیم. این پروسه برای ما هزینه بر است اما بدون دریافت هیچ هزینهای از کاربران انجام میشود
پس ما سعی میکنیم کاربران را به سایتهایی ببریم که خلوت تر هستند و مشکل کمتری دارد و پارامتر پایدارتری هم دارند. میتوانم به شما بگویم که ما هر ماه بالای دو تا سه هزار مراجعه Re-Tune داریم و این نیز به دلیل سایتهای جدیدی است که اضافه میکنیم. پس اینکه بخواهیم عمدا پس از مدتی سرعت را کاهش دهیم با سیاست اصلی ما سازگار نیست و یک خودکشی تجاری است!